Slitsomt

For et slit.. slitsomt mentalt. Jeg prøver og prøver og prøver. Prøver å komme meg tilbake til gamle vaner. Inn i samme tankegang jeg hadde da vekta begynte å gå nedover. Hva var det jeg gjorde rett da som ikke er rett nå? Jeg spiser på samme måte nå som for to år siden. Men det funker ikke. Vekta vil ikke rikke seg, og om den gjør det, så går den oppover! det hjelper virkelig ikke på humøret. Kveldene er blitt mørkere og det merker jeg lett på mitt eget humør. Kveldene blir mer deprimerende og mørkere. Høsten er tung i år.  Men jeg gir ikke opp. Jeg må få den vekta nedover. Må lese meg mer opp på lavkarbo, kjøpe meg ei kjøkkenvekt og veie måltidene som jeg gjorde helt i starten på lavkarbohistorien min. Har planer om å gå ned 6-7 kg før jul, men jeg har en følelse av at det ikke blir å gå. Jeg vet jo at det kan hende vekta står i ro men centimeterne går innover. Men uten målebånd så er dette vanskelig å se. Jeg har klart det før og burde jo kunne klare det igjen?

Dietten min må vel tilbake på egg og bacon, selv om jeg blir veldig fort lei av det. Alle varianter av egg egentlig. Og jeg savner å kunne spise vanlig mat. Savner å slippe å lage mine egne måltider til felles middag. Slippe å spise alene. Savner å kunne spise en kjeks for å kose meg. Savner potetgull.. Åh potetgull som jeg ikke har spist på over 800 dager!

Jeg trenger å få humøret opp. Og jeg trenger å få vekta ned.

1388625_10153397592630179_961575357_n

Legg igjen en kommentar

